FORMACIÓ EN INFORMÀTICA CREATIVA

Programa de 4 tallers introductoris enfocats a les aplicacions creatives de la informàtica per a potenciar la recerca i la producció artística digital.

Cada taller té una durada de 12 hores en l’horari d'11 a 14h i de 15 a 18h.

Important! Cal portar ordinador portàtil. En cas de no tenir-ne, avisa’ns, en podem posar un des del BaumannLab.

bitàcora

Filtrar entrades per etiquetes:

Introducció al videomapping i el vídeo en directe

Introducció al videomapping com a pràctica creativa que transforma els objectes, sovint amb forma irregular, en superfícies per a la projecció de vídeo. Aprendràs a elaborar software propi utilitzant Processing (Java) que permeti manipular pel·lícules aplicant efectes en temps real per ajustar qualsevol imatge desitjada en la superfície d'objectes aportant un nou significat, creant il·lusions òptiques, i fins i tot combinant-lo amb àudio creant una narrativa audiovisual.

Dates: 23 i 30 novembre 2019
Horari: d'11 a 14h i de 15 a 18h.

Art interactiu amb Internet de les coses

Durant aquest curs estudiarem les potencialitats creatives d'Internet of Things (internet de les coses), un terme que es fa servir per descriure les xarxes de dispositius físics que registren el seu entorn i interactuen amb l'ésser humà i entre ells de manera gairebé invisible, des de sensors de presència o soroll i electrodomèstics connectats fins llars i barris "intel·ligents".

Taller d'introducció a l'Escanejat i fabricació 3D

Coneixerem els fonaments tècnics d'aquesta disciplina i projectarem les possibilitats creatives de la fabricació 3D dirigides a problemàtiques artístiques i socials crítiques. Prendrem autoretrats 3D mitjançant càmeres i software propi en Processing (Java) i posarem en marxa tècniques per processar els models perquè en finalitzar el taller els participants obtinguin els seus propis autoretrats en 3D.

Dates: 8 i 22 febrer 2020
Horari: d'11 a 14h i de 15 a 18h.

Taller d'art generatiu i algoritmes per l'audiovisual

L'art generatiu creix de forma autònoma a partir d'un programa, unes instruccions expressades en codi que funcionen com llavors que donen forma a l'obra, emergint resultats expressius i moltes vegades impredictibles. Durant aquest taller aprendràs a programar usant el llenguatge Processing (Java), construint programes autònoms i interactius que produeixin gràfics 2D, models 3D, sons i animacions, sobre la base de conceptes teòrics com a sistemes complexos, aleatorietat, noise, recursivitat, el fractal i simulació dels processos de la natura.

(ↄ) 2011 by communia.org (powered by Drupal)