ART I EDUCACIÓ
Taller a càrrec de Sinapsis (Cristian Añó) els dies 10, 11 i 12 de juliol de 17 a 20h.
En aquest taller s’abordaran i es treballaran eines, metodologies i estratègies per a dur a terme un projecte artístic en un context educatiu. A partir dels imaginaris que cadascú té sobre pràctiques artístiques en contextos educatius, es posaran en comú conceptes assumits, dubtes i interessos.
Està dirigit especialment a artistes que vulguin aprendre metodologies o vulguin adquirir eines sobre com dur a terme un procés artístic en un entorn educatiu. També als professionals que treballen en aquests contextos: professorat, monitors de lleure, fins i tot, educadors socials.
El taller es desenvoluparà en dos parts, una més teòrica i una pràctica.
La part teòrica es centrarà a treballar diferents elements que caracteritzen aquest tipus de projectes a partir d’exemples de projectes ja desenvolupats:
- Diferents tipologies de projectes
- Relacions entre artista i context educatiu (treball col•laboratiu i comunitari )
- Fases i aspectes dels projectes
- Negociar l'espai comú
- Disseny del projecte i la seva implementació
- Desenvolupament (dinàmiques de treball a l'aula, aprenentatges de l'alumne, etc.)
- Documentació/comunicació
- Resultats finals i difusió i retorn a la comunitat eductiva i artística
La part pràctica consistirà en el disseny de petits projectes en grup.
* Cristian Añó: membre de Sinapsis, una plataforma de recerca i producció al voltant de les pràctiques artístiques i culturals contextuals amb metodologies col•laboratives. Posa l’accent en el treball en xarxa des de la negociació/mediació cultural i la pedagogia crítica.
Torna a l'Escola d'Estiu